Известие

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на нивомера в резервоара

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ремонт на нивомера в резервоара

    От отдавна имам проблем с пустия нивомер. Зареждам постоянно до горе, а той показва каквото си иска - ту се вдига стрелката, ту пада. Та най-накрая намерих време да обърна малко внимание на колата и да я поглезя за коледа, че и тя е хора.
    Та едното нещо беше да оправя нивомера.
    Не съм снимал като съм свалял задните седалки и някои от корите, но в WorkShop Manual-a е описано много добре. В тази тема колегата VET е обяснил как се свалят седалките.

    Процедурите накратко:
    - сваля се резерваната гума;
    - сваля се горната кора на багажника, зад гумата;
    - сваля се задната седалка;
    - сваля се задната облегалка;
    - свалят се двата прага;
    - свалят се двете странични задни кори;
    - сваля се задната кора, заедно с подглавниците и тонколоните;
    - развиват се гайките на капака на помпата/нивомера.



    На горната снимка все още не съм свалил кората с говорителите.

    Тук левия капак е на нивомера:



    Откача се кабела му и се развива гайката.

    Не забравяйте за следващите процедури да си изгасите фаса!!!

    Изваждате внимателно нивомера нагоре. Ако неще да тръгне го повдигате с помощта на плоска отверка.

    Ето го нивомера. Като се изкара се държи така около минутка да се оттече от него бензина, особено ако е по-пълен резервоата се изтича бавно:





    Маха се внимателно пръстена, който седи в долната част на цилиндъра, и корпуса се отваря на две половини. Внимавате да не избяга долната тапа. Вътре се вижда поплавака:



    Ето го по-разглобен:



    На самия поплавак има 2 пластини - едната е метализирана, другата е на секторчета, свързани в единия край с графитна пътечка. Почистват се много добре. На горната капачка има 2 пластини, които контактуват с пластинките на поплавъка. И те се почистват добре и леко се огъват навън, за да правят по-добър контакт:





    Всичко се сглобява по обратния ред, като внимавате пластинките от капачката да влязат в поплавака, за да правят контакт с неговите писти. Лесно се наместват с тънка плоска отверка през страничните отвори в корпуса.

    Това е процедурата. Много разглобяване има, но поне сега имам (може би) вярно показващ нивомер

    ПП: С малко повече пот може да изкарате нивомера и без да махате кората с тонколоните. Тя и без това се маха много трудно. Аз имах и друга работа там, затова съм я махнал, но това е за друга тема
    Last edited by b_angelov; d.m.y г., 09:21.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  • #2
    Колеги, преди малко се прибрах от разходка до Варна. Нивомера си бачка перфектно!
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

    Comment


    • #3
      Майко милааа
      Евала Борка..евала..
      Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

      Comment


      • #4
        Здравейте колеги и аз имам същият проблем, тези дни и аз ще повторя стъпка по стъпка действията от снимките и дано да не оплескам нещо! После ще Ви напиша дали и при мене се е оправил проблема, темата е супер, евала за снимките!!!
        sigpic
        НА ВСЯКА ПРАВА DRAG. НА ВСЕКИ ЗАВОЙ DRIFT



        Comment


        • #5
          колеги явно при всички алфи е така

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от lokara Покажи съобщение
            колеги явно при всички алфи е така
            Не е при всички

            Comment


            • #7
              утре запрятам ръкавите и почвам,че много ме лъже тая стрелка

              Comment


              • #8
                Аз проблема си го "реших" по Соломоновски - стигне ли стрелката до 1/2, пълня догоре.
                Alfa Romeo 166 3.0 V6
                Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

                Comment


                • #9
                  Да ама някои нямат възможността да го пълнят всеки път Но аз имам въпрос изчетох много много теми защото и мойта стрелка все не показва точно ... сипя 20 лв и се дигне с 2 милиметра седи на това място 100 км и после за 20 км стигне до лампата ... и не знам като карам в движение се дига на горе после пак отива там ... Въпросът ми е защото колата е от подписа по същия начин ли да подходя или при 156 е различно ?
                  Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
                  Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от alfa_romeo_forever Покажи съобщение
                    Да ама някои нямат възможността да го пълнят всеки път Но аз имам въпрос изчетох много много теми защото и мойта стрелка все не показва точно ... сипя 20 лв и се дигне с 2 милиметра седи на това място 100 км и после за 20 км стигне до лампата ... и не знам като карам в движение се дига на горе после пак отива там ... Въпросът ми е защото колата е от подписа по същия начин ли да подходя или при 156 е различно ?
                    При 156 е различно конструктивното изпълнение. Там няма тръба с поплавък а поплавъкът представлява въртящо се рамо. Иначе принципът на отчитане е същият и проблемите все се свеждат до нарушен контакт в реостата.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      При 156 е различно конструктивното изпълнение. Там няма тръба с поплавък а поплавъкът представлява въртящо се рамо. Иначе принципът на отчитане е същият и проблемите все се свеждат до нарушен контакт в реостата.

                      Мерси колега
                      Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
                      Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

                      Comment


                      • #12
                        Аз каго го отварях графитената оребрена писта беше надрана от поплавака. Чистих го, натиснах пластината на вън, ама пак не почна да отчита правилно. Има ли някакъв начин за възстановяване на графита ?
                        Mercedes S320 W220
                        Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

                        Comment


                        • #13
                          Начин за възстановяване в домашни условия няма. Единственото, което може да помогне е да огънеш плъзгача или да импровизираш нещо, така че плъзгачът да върви по неизносен участък.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment

                          Working...
                          X